نشانه ساز | بج سینه | تندیس | مدال و شیلد

بج سینه ، تابلو، پلاک، تندیس، ، مدال، مدالیوم، هدایای تبلیغاتی، تگ و لیبل

نشانه ساز | بج سینه | تندیس | مدال و شیلد

بج سینه ، تابلو، پلاک، تندیس، ، مدال، مدالیوم، هدایای تبلیغاتی، تگ و لیبل

معرفی انواع مارک

در مطالب قبل به معرفی مارک و لیبل پرداختیم. حال قصد داریم تا به معرفی انواع آن و بررسی مختصری نسبت به هرکدام از آن‌ها بپردازیم.

انواع مارک و لیبل

مارک و لیبل بر اساس ماده سازنده آن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. در این قسمت 6 نوع از انواع مارک را به شما معرفی خواهیم نمود.

1_ مارک پارچه‌ای:

استفاده از این نوع مارک در صنعت پوشاک بسیار رواج دارد. از این مارک برای نشان دادن سایز، برند یا دستورالعمل شست و شوی لباس یا سایر اطلاعات استفاده می‌شود. مارک پارچه‌ای به روش دوخت با لباس متصل می‌شود. به دلیل آنکه پوشاک باید شسته شوند بنابراین اینگونه مارک‌ها طوری ساخته می‌شوند که در برابر شست و شو مفاوم باشند. از مزیت‌های استفاده از این مارک‌ها قیمت مناسب ، امکان استفاده از رنگ‌های متنوع می‌باشد.

2_ مارک طرح استیل:

این مارک از نظر ظاهری شبیه مارک فلزی است اما با این تفاوت که جنس آن از ABS می‌باشد. به مارک طرح استیل،مولتی استایل نیز می‌گویند. طرح مارک به صورت لیزری بر روی آن حک می‌شود و از رنگ طلایی و نقره‌ای برای پس زمینه آن استفاده می‌شود. پس از مرحله برش قسمت‌های مربوط به طرح یا نوشته به رنگ مشکی در  می‌آید. قیمت مناسب و ظاهری شیک و شبیه فلز از ویژگی‌هایمهم این مارک است.

3_ مارک چرمی:

مارک چرمی کاری خاص و ظاهری شیک دارد که معمولا در لباس‌ها در نمای بیرونی کار قرار می‌گیرد. طرحی که بر روی آن قرار می‌گیرد، نام یا لوگوی شرکت است. در کل از مارک چرمی برای کمک به فرآیند برندسازی استفاده می‌کنند. رنگ‌های مورد استفاده در تولید این مارک‌ها شمال: قهوه‌ای، زرشکی، عسلی، استخوانی، و رنگ‌هایی از این قبیل هستند. به دلیل استفاده از چرم قیمت این مارک نسبت به نوع پارچه‌ای بیشتر است. بنابراین اگر خواهان مارک چرمی قیمت پایین‌تر هستید استفاده از چرم مصنوعی گزینه بهتری است.

4_مارک سیلیکونی

یکی ازخوبی‌های مارک سیلیکونی امکان استفاده از رنگ‌های مختلف و چاپ برجسته است. انعطاف‌پذیری این مارک نسبت به رنگ، توانایی استفاده از طرح‌های گرفیکی مارک سیلیکونی را از بقیه مارک‌ها متمایز می‌کند. بنابراین این نوع مارک مخصوص افرادی است که سعی در جلب نظر مشتریان و بهبود برندسازی خود دارند.

5_مارک پلی استری

این مارک به صورت یک برچسب روی کالاقرار می‌گیرد. همانند لیبل سیلیکونی در چاپ این مارک نیزمی‌توان از رنگ‌های زیادی استفاده کرد.همچنیناین مارک قابلیت چاپ برجسته دارد و نسبت به تغییرات دمایی و فضای باز نیز مقاوم است. به این نوع مارک، لیبل ژله‌ای نیز گفته می‌شود.

 6_ مارک فلزی:

مارک‌های فلزی در ظروف آشپزخانه و منزل کاربرد بیشتری دارد.  برنج و استلیل اصلی‌ترین ماده سازنده مارک‌های فلزی است.

یکی از خوبی‌های این مارک مقاومت و استحکام آن می‌باشد. معمولا مارک‌های استیل را به رنگ نقره‌ای می‌سازند.  با توجهبه فلزی که در ساخت به کار می‌رود یا طرح آن، قیمت مارک تعیین می‌شود.

 

 در مطالب بعدی به معرفی هریک از انواع مارک‌ها به صورت مجزا می‌پردازیم.

مارک و لیبل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


معرفی انواع پلاک

پلاک

پلاک‌ها در اندازه‌های مختلف و با کاربردهای مختلفی ساخته می‌شوند. از پلاک می‌توان برای معرفی یک دستگاه، اطلاعات آن یا یک مکان استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با پلاک و انواع آن آشنا و توضیح مختصریدر مورد هر یک به شما ارائه نماییم.

1_ پلاک مشخصات:

در صنعت از این نوع بیشتر استفاده می‌شود. پلاک مشخصات بر روی دستگاه‌ها یا ابزارآلات صنعتی نصب می‌شود. در حقیقت کاربرد این پلاک همانند شناسنامه کالا می‌باشد. پلاک‌های مشخصات غالبا ازجنس استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. پلاک مشخصات از این جهت اهمیت دارد که برای استفاده از هر محصولی باید درمورد مشخصات آن اطلاع داشته باشیم.

ساخت پلاک مشخصات و نیم پلیت

2_ پلاک اداری:

هنگامیکه وارد سازمانی شده‌اید و به دنبال فرد خاصی می‌گردید به تابلوهایی که بر سر در اتاق‌ها نصب شده‌ است توجه کرده‌اید. این تابلوها همان پلاک‌های اداری هستند که بهما در پیدا نمودن اتاق یا فرد مورد نظر کمک خواهند کرذد. با توجه به اهمیت این پلاک، استفاده از آن در هر سازمانی لازم است. اطلاعاتی که بر روی آن چاپ می‌شود شامل نام شخص یا سمتفرد مسئول ویا هر دو آن‌ها می‌باشد.

پلاک و تابلو اداری

3_ پلاک عددی:

پلاک‌های عددی بسیار رایج هستند. این پلاک درقسمت درب ورودی ساختمان‌ها نصب خواهد شد. معمولا این پلاک‌ها از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند تا طول عمر طولانی‌تری داشته باشند. همچنین نوشته روی آن به صورت برجسته چاپ می‌شود. پلاک کدپستی بهترین مثالی از پلاک عددی است. 

 

4_ پلاک شماره اموال:

پلاک شماره اموال همانند اسم آن برای شمارش دستگاه‌ها به کار می‌رود. به طور کلی برای برای شماره‌گذاری ابزارآلات دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از لیبل می‌باشد. این روش هزینه کمتری نسبت به پلاک دارد.اگرچه استفاده از لیبل از نظر اقتصادی کم هزینه‌تر است اما طول عمر کمتری دارد. در نتیجه شرکت‌ها و کارخامه‌ها برای شماره‌گذاری اموال خود از پلاک فلزی استفاده می‌نمایند.

در این مطلب به صورت مختصر هر یک ازانواع پلاک را معرفی نمودیم. در مطالب بعدی به بررسی هرکدام و به صورت اختصاصی خواهیم پرداخت.

انواع مدال


در پایان مسابقات گردن‌آویزی را به رسم یادبود به فرد یا تیم برنده اهدا می‌کنند. مدال ظاهری دایره شکل و ازجنس فلز است. با استفاده از بندی که به قسمت فلزی مدال قرار دارد، آن را بر روی گردن برنده مسابقات قرار می‌دهند تا مدال بر روی سینه او جای بگیرد.

اگرچه که خود مدال ارزش چندانی ندارد اما آن رویداد و واقعه است که به آن ارزش و بها می‌بخشد. هرچه سطح مسابقات بالاتر باشد تلاش شرکت‌کنندگان بیشتر شده و ارزش آن مدال بالاتر خواهد رفت.لحظه دریافت مدال برای هر ورزشکاری  دریافت مدال جز شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی حرفه‌ای‌ او محسوب می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد انواع مدال صحبت کنیم. مدال بر اساس شکل ظاهری آن به دو دسته مدالیوم ( یا مدالیون
) و شیلد تقسیم‌بندی می‌شود.

1_ شیلد

به شیلد مدال جعبه‌ای نیز می‌گویند. فرآیند ساخت شیلد با مدال تفاوتی ندارد. شیلد همان مدال است که آن را درونجعبه قرار می‌دهند. جرم و وزن شیلد نسبت به مدال بیشتر است. معمولا شیلد را به نفرات برتر علمی و فرهنگی اهدا می‌نمایند. در زمان اهدای شیلد آن را درون جعبه‌ای زیبا قرار داده و سپس آن را در مراسما یا همایشی به فرد اهدا می‌شود. جنس جعبه می‌تواند متفاوت باشد اما برای زیبایی کار آن را درون جعبه مخملی قرار می‌دهند.

ساخت شیلد

2_ مدالیوم

مدالیوم نوعی مدال فلزی می‌باشد که که درگذشته کاربرد نظامی داشت. مدالیون به افراد برجسته نظامی یا افرادی که با شجاعت خود اتفاق مهمی را رقم زده‌اند، اهدا می‌شد.با گذشت زمان سازمان‌ها نیز به پیروی از نیروهای نظامی به افراد و کارمندان نمونه

خود مدالیوم اهدا کردند. این ابزار تبلیغاتی نوعی نماد و سمبل است که هم به پاس قدردانی از زحمات فرد و هم  برای تشویق

سایرین به فرد مورد نظر تقدیم  می‌شود. مدالیون یا مدالیوم با مدال دارای اندکی تفاوت دارد. این تفاوت در اندازه آن است. مدالیوم از نظر اندازه از مدال کوچکتر می‌باشد.بنابراین علاوه بر اندازه، کاربرد مدالیوم نیز با مدال ورزشی تفاوت دارد. مدالیوم با بندی که به آن متصل می‌شود بر روی سینه افراد قرار می‌گیرد.

در مطالب بعدی به بررسی هر یک از انواع مدال به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

ساخت مدالیون مدالیوم

معرفی انواع تندیس

تندیس

به تندیس یادبود نیز گفته می‌شود. کسی که تندیس را می‌سازد پیکرتراش یا مجسمه سازاست. هدف از ساخت تندیس یادآوری یک خاطره، اتفاق خوب یا نمایش یک انسان، یک طرز فکر، یا یک واقعه می‌باشد. اکثر ما می‌دانیم تندیس چیست و یا تا به حال آن را دیده‌ایم اما این شی نیز انواع و اقسامی دارد. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی تعدادی از این دسته‌بندی‌ها و انواع تندیس بپردازیم

همانطور که می‌دانیم تندیس نیز همانند هر کالا یا محصولی انواعی دارد. دسته‌بندی تندیس‌ها عموما به صورت ظاهر و شکل آن، مواد اولیه‌ای که برای ساخت آن به کار می‌رود، همچنین روش ساخت به دسته‌های مختلفی تقسیم تقسیم می‌شوند. در یکی از این طبقه‌بندی‌ها تندیس‌ها را در دو دسته حجمی و ساده قرار می‌دهند. قابل ذکر است هر کدام از انواع ساده یا حجمی خود به چند زیر مجموعه تقسیم خواهند شد.

1_ تندیس حجمی

ظاهر تندیس حجمی سه بعدی بوده و نسبت به سایر تندیس‌ها دارای حجم بزرگتری هستند. تندیس حجمی طوری الگوبرداری می‌شود که یک شی خاص یا انسان را تجسم نماید. برای درک بهتر این حرف بهتر است مثال بزنیم. اگر به تندیس جشنواره فجر دقت کرده باشید به صورت یک سیمرغ است. سیمرغ پرنده‌ای افسانه‌ای در داستان‌ و اشعار ایرانیان می‌باشد. بگذارید مثال دیگری بزنیم. جایزه نخل طلایی فیلم کن نیز از شاخه درخت نخل الهام گرفته شده‌ است.

انواع تندیس حجمی و ساده

 

2_ تندیس ساده:

برخلاف تندیس حجمی، این تندیس ظاهری ساده‌تر دارد. معمولا تندیس ساده به صورت لوح یا کتیبه تولید می‌شود. معمولا از این تندیس‌ها در دانشگاه‌ها، موسسات، سازمان‌ها و ادارات جهت تجلیل و قدردانی از کارمندان یا دانشجویان استفاده می‌شود. با توجه به اینکه تندیس‌های ساده پیچیدگی کمتری نسبت به تندیس حجمی دارند، بنابراین زمان ساخت آن‌ها کوتاه‌تر می‌باشد. هنگامی که فرصت زیادی برای تهیه تندیس وجود ندارد و مشتری در مضیقه زمانیقرار دارد، این تندیس‌ها به او توصیه می‌شود

تندیس آماده

دسته‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارند که درمطالب بعدی به ارائه آن‌ها خواهیم پرداخت. 

معرفی انواع بج سینه


بج سینه بر اساس عوامل مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. از این عوامل می‌توان به مهمترین آن‌ها نظیر جنس ماده اولیه، نوع طراحی و همچنین چاپ و طراحی دور آن اشاره نمود. یکی از این دسته‌بندی‌ها بر اساس جنس آن بوده که شامل بج فلزی، بج‌سینه مولتی استایل، بج‌سینه پلی استری و پیکسل می‌باشد.

نوع دیگری از دسته‌بندی که می‌خواهیم آن را توضیح دهیم بر اساس نوع  طراحی و نوع ساخت آن است.

1_بج مات و براق

این نوع بج‌سینه جز بج‌های فلزی محسوب می‌شود. در این بج‌ قسمتی که مربوط به نام شرکت یا لوگوی آن است با رنگ روشن و سایر قسمت‌ها به صورت کدر و مات در می‌آید. معمولا این بج‌ها با آبکاری طلا و نقره‌ ساخته می‌شوند. با توجه به نوع آبکاری آن‌ها  ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارند و برای سازمان‌هایی که برای پرستیژ و کلاس کاری خود اهمیت زیادی قائل‌اند مناسب می‌باشد.

بج سینه مات و براق برنجی

2_بج سینه رنگی:

یکی از چیزهایی که باعث تفاوت این بج با نوع قبلی می‌باشد تعدد رنگ است. استفاده از رنگ‌های بیشتر در ساخت این نوع

بج باعث جلب نظر افراد می‌شود. این نشان برای سازمان‌ها یا شرکت‌هایی که تمایل دارند حتما رنگ‌های لوگوی آن‌ها چاپ شود مناسب بوده و پیشنهاغد می‌شود که از این بج‌ها استفاده نمایند. استفاده از رنگ‌ها علاوه بر جلب توجه باعث زیبایی کار نیز می‌شود.

بج سینه برنجی رنگی

3_  بج سینه ریخته‌گری

نوع سوم از بج‌های سینه بج ریخته‌گری است. معمولا برای ساخت بج سینه ریخته‌گری از سرب یا برنج استفاده می‌شود. همچنین این نوع بج ‌ها به صورت برجسته ساخته می‌شوند و در ساخت آن‌ها باید ظرافت خاصی به کار برد. به دلیل فلزاتی که ماده اصلی آن هستند وزن این نشان‌های سینه بیشتر از سایر بج‌ها می‌باشد.

بج سینه ریخته گری برجسته

در این مطلب به معرفی 3 نوع بج‌سینه پرداختیم. در مطالب بعدی به معرفی سایر انواع بج‌سینه خواهیم پرداخت.