نشانه ساز | بج سینه | تندیس | مدال و شیلد

بج سینه ، تابلو، پلاک، تندیس، ، مدال، مدالیوم، هدایای تبلیغاتی، تگ و لیبل

نشانه ساز | بج سینه | تندیس | مدال و شیلد

بج سینه ، تابلو، پلاک، تندیس، ، مدال، مدالیوم، هدایای تبلیغاتی، تگ و لیبل

بروشور و کاربردآن

بروشور

هر بنگاه اقتصادی و شرکت و سازمان کوچک و بزرگ برای رونق کسب و کار راهی جز این ندارد که مشتریان و مردم اطلاعات کاملی از محصولات و خدمات آنها داشته باشند. یکی از بهترین این راهکارهای تبلیغاتی استفاده از برو شور می باشد. بروشور یک روش ساده تبلیغی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم در خصوص کالا و خدمات به مردم  و تشویق آنها برای خرید می باشد. بروشور به عنوان یک ابزار بازاریابی و فروش قابل لمس و با اعتبار است. در طراحی و چاپ یک بروشور کامل و مناسب به دنبال محقق کردن همه اهداف زیر است: 

اطلاعات: یک مجموعه تولیدی و خدماتی غالبا” از بروشور برای ارائه اطلاعات لازم و کافی به مشتریان در مورد فعالیت خود استفاده می نماید. 

آموزشی: بروشور، روش صحیح استفاده، بهره برداری و کاربرد یک محصول و یا خدمات خاصی را به مشتریان آموزش می دهد.

شناسایی: بروشور باعث می شود که مجموعه کسب و کار اشخاص و اعتبار آنها به طور خودکار شناخته شوند.

تبلیغات: از طریق یک بروشور امکان تبلیغ یک یا چند کالا و خدمات مهیا می‌باشد.


فرآیند تهیه

به طور کلی فرآیند تهیه یک بروشور معتبر و با کیفیت شامل پنج مرحله اصلی شامل اطلاعات مورد نیاز، نحوه چیدمان اطلاعات، تعیین اندازه بروشور، طراحی شکل ظاهری و چاپ بروشور می باشد:

1- اطلاعات مورد نیاز: 

در این مرحله بررسی ، جمع آوری و تعیین کلیه اطلاعات مورد نیاز برای کالا و خدماتی که توسط شرکت و سازمان به منظور آگاهی مشتری باید انجام شود.

2- نحوه طبقه بندی اطلاعات:

در این قسمت مطالب بایددقیقا” فصل بندی شده و هرمطلب با توجه به اهمیت در جای خود قرار گیرد.

3- تعیین اندازه بروشور:

با توجه به حجم مطالب و تصاویر جمع آوری شده ابعاد و اندازه بروشور تعیین می گردد.

4- طراحی شکل ظاهری بروشور:

یکی از مهمترین مراحل طراحی شکل برو شور بوده و باید مدل بروشور، نحوه رنگ بندی، چگونگی قرار دادن مطالب و عکس های منتخب مشخص گردد.

5- چاپ بروشور: 

مرحله پایانی تهیه برو شور چاپ آن می باشد که باتوجه به درخواست مشتری و طراحی صورت گرفته در انواع مختلف و با استفاده از چاپگرهای تمام رنگی قابل انجام می باشد، نظیر: چاپ افست ، چاپ دیجیتال و …    


انواع

بروشور دارای انواع متفاوتی می باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

1- برو شورهای آکاردئونی یا تا شونده:

 از پرکاربردترین بروشورها، بروشورهای تا شونده می باشد، که به صورت صفحاتی(A4وA5) هستند که در هر دو طرف هر صفحه مطالبی چاپ شده و از وسط تا می شوند، که به هرقسمت لت یا بخش یا تکه می گویند( کمترین بروشور از دو لت تشکیل شده است) و اگر هر صفحه به بیش از دولت تا شود به آن آکاردئونی گفته می شود.  

2- برو شورهای الکترونیکی:

با توجه به رونق کسب و کار الکترونیکی و اینترنتی، نوع دیگری از بروشور پا به عرصه گذاشته است که دارای ماهیت فیزیکی نبوده و نیاز به چاپ هم ندارد. درحال حاضر این نوع بروشور نسبت به بروشورهای کاغذی از قبال عمومی کمی برخوردار است.

3- برو شورهای منگنه‌ای و سیمی:

این نوع بروشورها به صورت دفترچه‌ای و دارای اوراق کاغذی زوج و جلد مقوایی بوده و پس از تا شدن از وسط منگنه یا سیمی می شوند. از این نوع بروشورها صرفا” در موارد خاص و جلسات رسمی استفاده می گردد.

بروشور

کاربرد

 بروشورها دارای کاربردها و استفاده فراوانی می باشند، که عمده این موارد شامل :

1-  معرف شرکت یا سازمان:

این نوع بروشورها فقط جنبه تبلیغاتی دارند و در آن مطالب و تصاویر هدفمند و زیبایی در مورد سوابق تجربی شرکت و نوع کسب و کارمربوطه درج شده است. از این نوع بروشورها بیشتر در حواشی سمینارها، همایش ها و نمایشگاههای داخلی و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

2- معرف کسب و کار:

در این نوع بروشور اطلاعات دقیق، ریز و مبسوطی از نوع فعالیت و کسب و کار شرکت یا سازمان ارائه می گردد.

3- معرف محصول یا خدمات:

فلسفه وجودی تهیه بروشور از ابتدا برای معرفی کالا و خدمات شرکت یا موسسه بوده است و مشتمل بر اطلاعات و مطالب جزیی و کامل در مورد نوع خدمات و نحوه نصب، استفاده و مزایای محصول خریداری شده می باشد، به طوریکه مصرف کننده با مطالعه آن اطلاعات دقیقی در مورد کالا و خدمات به دست آورده و دیگر نیازی به راهنمایی و سوال از کسی ندارد.

4- راهنمای محتوای آموزشی:

این بروشورها حاوی مطالب آموزشی در مورد موضوعات و محصولات خاصی نظیر: لوازم آرایشی، بهداشتی، شناخت بیماری ها، مسائل حقوقی، موضوعات مالیاتی، آموزش ساخت و ساز و … می باشد. مدیران شرکت ها و موسسات با تهیه این گونه بروشورها از مقبولیت زیادی در بین مراجعین خود برخوردار می شوند.

5- راهنمای تورهای گردشگری:

این نوع بروشورها در اماکن تاریخی، تفریحی، شهرهای توریستی و… مورد استفاده قرار می گیرند و حاوی اطلاعات دقیق و کاملی (متنی و تصویری) از محل مورد نظر می باشند. گردشگران در بدو ورود به این محل ها در اولین حرکت نسبت به تهیه بروشور گردشگری اقدام می نمایند. 

6- منو رستوران و فست فود:

از کاربردهای دیگر بروشور، استفاده به عنوان منو رستورانها،غذاخوریها، کافی شاپ ها ، فست فودها و… می باشد.

7- کارت دعوت:

در اغلب شرکتها و موسسات دولتی و خصوصی از بروشور برای دعوت اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور شرکت در همایش، سمینار، نمایشگاه، جشنواره و… استفاده می کنند که مشتمل بر اطلاعات جامعه‌ای از جلسه یا مراسم مورد نظر می باشد.

برای سفارش طراحی و چاپ انواع بروشورهای تبلیغاتی با شرکت نشانه ساز تماس بگیرید:

02188842300،02188843200 و 09122488874

فرآیند تولید و قیمت کاتالوگ

کاتالوگ

فرآیندتولید

به طور کلی مراحل تهیه یک کاتالوگ خوب و با کیفیت مطلوب شباهت زیادی به بروشور دارد و همانند آن است، و مشتمل بر پنج مرحله است.

1- تهیه اطلاعات کلی از محصول: 

در این مرحله نیاز است که اطلاعات کلی از محصول و خدماتی که توسط شرکت یا سازمان ارائه می شود، تهیه شود. 

2- نحوه جایگزینی اطلاعات:

 مطالب جمع آوری شده باید قسمت بندی شوند و هر مطلب با توجه به درجه رتبه در جای مناسب خود قرار گیرد.

3-  ابعاد :

با توجه به حجم مطالب کلی و تصاویر انتخاب شده سایز کاتالوگ مشخص می شود.

4- طراحی ظاهری:

در اینجا نوبت به  طراحی شکل ظاهری کاتالوگ می رسد، که باید علاوه بر تعیین نوع رنگ، مدل و جنس آن نحوه قرار گرفتن مطالب و عکس ها پیش بینی گردند. 

5- نوع چاپ : 

چاپ کاتالوگ آخرین مرحله در خصوص تهیه  و ساخت کاتالوگ می باشد، که با استفاده از پرینترهای رنگی و دیجیتال انجام می شود.

قیمت

همشه برای انتخاب و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، برآورد و تعیین قیمت آن از نکات اساسی و ضروری می باشد. کاتالوگ نیز از این امر مستثنی نیست، اما قیمت طراحی و چاپ آن وابسته به عوامل و معیارهای متعددی است. اهم این عوامل شامل:

نوع و مدل  طراحی: امروزه طراحی کاتالوگ با استفاده از رایانه و برنامه های مربوطه و به صورت الکترونیکی انجام شده و هرکدام دارای قیمت خاص خود می باشد که در هنگام سفارش مشخص می گردد. 

تیراژ کاتالوگ مورد درخواست: تعداد سفارش کاتالوگ نیز از عواملی است که در قیمت موثر می باشد و هرچقدر تیراژ آن زیاد باشد قیمت آن پایین تر خواهد بود.

نوع کاغذ: با توجه به اینکه کاغذ دارای انواع و قیمت مختلفی می باشد لذا انتخاب نوع کاغذ در قیمت کاتالوگ اثر بسزایی دارد.

  اندازه کاتالوگ: ابعاد کاتالوگ از استاندارد خاصی برخوردار نمی باشد و اندازه آن بر اساس درخواست مشتری قابل انجام است. طبیعی می باشد که اندازه آن هرچقدر بزرگتر باشد از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وزن کاغذ:  هرچه مقدار وزن(گرماژ) کاغذ بیشتر باشد، کیفیت، استحکام آن بالاتر است و به طبع آن کاتالوگ از قیمت بالاتری برخوردار می شود. 

پوشش: کاتالوگ دارای پوشش حفاظتی از طرفی قیمت بیشتری نسبت به کاتالوگ بدون پوشش دارد و از طرف دیگر نوع روکش نیز در قیمت آن اثر گذار می باشد. معمولا” برای پوشش حفاظتی از یو وی، لمینت و… استفاده می شود.

نوع چاپ: از عوامل موثر دیگر در تعیین قیمت کاتالوگ نوع چاپ می باشد. 

کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟


خدمات طراحی و چاپ

کاتالوگ همانند بروشور یکی از بااهمیت ترین ابزارهای تبلیغاتی است که در ارتباط با کالا و خدمات یک سازمان و شرکت اطلاعاتی نظیر عنوان محصول و خدمات، عکس های مرتبط، شماره تماس ، سایر توضیحات و … را برای رویت و استفاده مشتریان دراختیار آنها قرار می دهد و مسئولان و مدیران مشاغل و  کسب وکارها  برای معرفی محصول و برند خود ناگزیر به استفاده از کاتالوگ درکنار سایر ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی هستند. لازم به ذکر است که کاتالوگ ها در مقایسه با بروشورها از نظر ظاهری و کاربردی تقریبا”یکسان هستند و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها تفاوتی برای آنها قائل نیستند در صورتیکه در حقیقت اینطور نیست. کاتالوگ و بروشور دارای اهداف و استراتژی مجزا از یکدیگر می باشند.

اولا” کاتالوگ حاوی اطلاعات کلی از شرکت یا سازمان و کالا و خدمات ارائه دهنده توسط آنها می باشد در حالی که بروشور شامل اطلاعات ریزتری از شرکت یا سازمان و نیز محصولات و خدمات آنها است. 

ثانیا”کاتالوگ ها صرفا” جنبه تبلیغاتی دارند لکن بروشورها حاوی اطلاعات کاملی از روش به کارگیری و استفاده از کالا و خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. 

انواع

کاتالوگ‌ها به صورت عمودی و یا افقی طراحی و چاپ شده و دارای انواع مختلفی است، نظیر:

1- دیجیتالی:

 کسب و کارهای الکترونیکی و اینترنتی امروزه رو به رشد و گسترش است، لذا متناسب با این مشاغل از کاتالوگ های الکترونیکی  استفاده می شوند. نکته قابل توجه این است که کاتالوگ‌های دیجیتالی صرفا” از طریق رایانه و با استفاده از اینترنت قابل استفاده می باشند. 

1-  تاشو:

 این نوع کاتالوگ‌ها معمولا” در اندازه های A4 و A5 تهیه می شوند، به این صورت که با توجه به حجم اطلاعاتی می خواهند در آن قرار گیرد در هر دو طرف صفحه چاپ شده و تا زده می شود. هر قسمت کاتالوگ‌های تا شو را لت می نامند و بر اساس تعداد تاهایی که زده می شوند به دولت، چهارلت و … تقسیم می شوند. کاربرد و استفاده نوع تا شونده نسبت به سایر کاتالوگها از جامعیت بیشتری برخوردار است. 

3- منگنه‌ای :

کاتالوگ‌های منگنه‌ای  به صورت دفترچه‌ای تهیه می شوند و دارای ورق های گلاسه کاغذی زوج و جلد مقوایی می باشند. در این نوع کاتالوگ‌ها معمولا” هر صفحه به دو لت تقسیم شده و پس از قرار گرفتن بر روی هم از قسمت وسط منگنه می شوند.  


کاربرد

2- معرفی نوع و زمینه کسب و کار:

 این کاتالوگ‌ها شامل اطلاعات کلی و کاملی از نوع فعالیت ، کسب و کار ، نوع محصولات تولیدی و خدمات قابل ارائه توسط شرکت یا سازمان می باشد.

اهم موارد استفاده و کاربردهای کاتالوگ ها عبارتند از:

1-  معرفی شرکت یا سازمان: این نوع کاتالوگ‌ها صرفا” برای بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند، و حاوی  مطالب و تصاویر زیبایی در زمینه سوابق کاری گذشته و  برنامه های آینده شرکت یا سازمان می باشد. غالبا” از آنها  در حاشیه نمایشگاههای داخلی و بین المللی، همایش ها، جشنواره های اقتصادی، سمینارها، مراسم رسمی و غیر رسمی و… استفاده می گردد.

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

سفارش، طراحی و چاپ انواع لوگو و برند شرکت ها

لوگو همان عنوان یا تصویری است که مشتریان و مخاطبان با رویت، مشاهده و خواندن آن، شکلی از  شرکت یا سازمان سازنده کالا و خدمات به همراه مشخصات و ویژگیهای آن در ذهنشان نقش می بندد. لوگو به عناوین دیگری نظیر برند، نشان تجاری، آرم، مارک و… نیز نامیده می شود.

در جهان کسب و کار امروزی که تولید کنندگان و فروشندگان کالا و خدمات رو به گسترش و افزایش هستند و هر روزه محصولات مشابه ای با شکل و ظاهری متفاوت پا به عرصه وجود می گذارند و شناخت کالا و خدمات خوب و مناسب بسیار سخت شده است. بازار رقابت (بین آندسته از شرکتهاییکه دارای تولیدات مشترک می باشند) در این عرصه بسیار تنگاتنگ شده است و هر تولید کننده ای برای ماندگاری و اعتبار برند خود باید تلاش فراوانی را انجام دهد. 

لوگو غالبا” برای شناخت محصول یا خدماتی است که از ارزش اجتماعی و اعتباری بالایی برخوردار می باشد. تولید کنندگان هرچقدر بتوانند کالای با کیفیت تولید نمایند نسبت به جذب مصرف کنندگان موفقتر خواهند بود و مشتریان به آن برند تعلق خاطر و اطمینان پیدا می نمایند. در این میان طراحی و شکل لوگو به عنوان یک ابزار تبلیغاتی درراستای جذب مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و صاحبان حرف و مشاغل مختلف روز به روز به ارزش آن پی می برند. در طراحی و ساخت یک لوگوی معتبر و قوی باید موارد بسیاری را مد نظر داشت، که از آن جمله می توانیم به سادگی( فهم ساده برای مخاطب و امکان ماندن در حافظه به راحتی)، دائمی بودن، مبین نوع فعالیت ، کپی نکردن ازروی برند سایر شرکتها، دارای جلوه زیبا و شکلی متعارف، تطبیق پذیر بودن و… اشاره نمود.

فرآیند طراحی

برای طراحی و ساخت یک لوگوی معتبر، قوی، ماندگار و مناسب باید مراحل چهارگانه زیر بطور دقیق محقق و اجرا شود.

مرحله اول: مطالعه و بررسی نوع شغل و زمینه فعالیت

قبل از اینکه شروع به طراحی لوگو نماییم لازم است، که پاسخ نمونه سوالاتی در ارتباط با  کسب و کار را از طریق مصاحبه، مشاهده، مطالعه و بررسی بدست آوریم. این سوالات نظیر:

 به دست آوردن اطلاعات کلی کسب و کار پاسخ هایی که از این سوال بدست می آید بسیار مهم است و می تواند طراح را به سمت و سویی مناسب برای ایده پردازی درست هدایت نماید. چرا که اگر زمینه فعالیت این واحد تولیدی و یا خدماتی ، هنری باشد لوگوی آن با یک شرکت تولید قطعات ورزشی و یا یک رستوران و… متفاوت خواهد بود. 

نوع کسب و کار صرفا”داخلی است و یا جنبه بین المللی نیز دارد؟ در صورتیکه شرکت فعالیت های بین المللی داشته باشد طراحی لوگو نیز باید جنبه بین المللی پیدا نماید.

اندازه شرکت کوچک است و یا بزرگ اندازه شرکت در میزان مبلغ قراردادهای منعقده و پروژه هایی که انجام می دهند، دارای اهمیت فراوانی است. چون یک شرکت بزرگ در مقایسه با یک شرکت کوچک نیازمند یک لوگوی قوی و قدرتمند با ماندگاری بالاخواهد بود.

نکته اساسی در این مرحله این است که حتما لازم است شناخت کاملی از لوگوهایی که تا کنون در این زمینه فعالیت طراحی شده است را در اختیار داشته باشیم تا طراح لوگو به انحراف نرود و لوگویی طراحی نماید که هیچ سنخیت با حرفه نداشته باشد. 

مرحله دوم: شناخت صاحب/صاحبان حرفه و مشتریان

پس از شناخت زمینه فعالیت ، حالا نوبت به شناخت صاحبان کسب و کار و نوع مشتریانی که از خدمات ویا محصولات این واحد بهره مند می شوند، می رسد. شناخت صاحب شرکت به این معنی است که بتوانیم پاسخ تعداد دیگری از سوالات مرتبط را بدست آوریم. نظیر اینکه صاحبان شرکت چند نفر هستند، رشته و مدرک تحصیلی آنها چیست، هدف از تاسیس شرکت چه بوده است، استراتژی آنها برای ادامه فعالیت چیست، میزان اطلاع آنها از فعالیتی که انجام می دهد چقدر است، آیا شناختی از رقبای خود دارند؟ پاسخ این سوال می تواند میزان تفاوت صاحب حرفه را با شرکت های نظیر مشخص می کند و باعث می شود در راستای کاهش این اختلاف  حرکت هایی را انجام دهد.

مرحله سوم: طراحی اولیه لوگو

طراح با کسب نتایجی که از دو مرحله قبل بدست می آورد اقدام به طراحی اولیه از لوگوی شرکت می نماید و در اختیار صاحبان کسب و کار (برای بررسی و اظهار نظر ) قرار می دهد. و

مسئولین شرکت پس از بررسی نقطه نظرات خود را در اختیا ر طراح قرار می دهند.

مرحله چهارم: تهیه و تحویل طرح نهایی لوگو 

در این مرحله طراحان شرکت نشانه ساز لوگوی نهایی را با توجه به نقطه نظرات ارائه شده طراحی می کنند، و شرکت لوگوی نهایی را به همراه فایلهای مربوطه تحویل مشتریان می نماید.


کاربرد و انواع

همان گونه که عنوان گردید، لوگو به عنوان نشان اختصاصی و انحصاری  شرکت بوده و تنها آرمی است که می تواند معرف فعالیت ها و ساختار شرکت یا سازمان  باشد، در حرف و مشاغل امروزی بهره مندی و استفاده از یک برند یا لوگو برای هر  شرکت کوچک و بزرگی امری مهم ، ضروری و حیاتی تلقی می گردد. اشخاص و مشتریان در هرکجای دنیا، صرفا” با مشاهده لوگوی شرکت زمینه فعالیت آن را به خاطر می آورند. از مزیتهای لوگو این است که در مقایسه با یک نوشته یا شعار تبلیغاتی به فضای کمتری نیاز دارد.

لوگو قابلیت استفاده، نصب و چاپ در هر جایی که اسمی از شرکت برده شود را دارد، قابلیت استفاده در ست اداری، سریرگ ها ، دفترچه یادداشت، پاکت نامه، پاکت پول، کارت ویزیت، تقویم و سررسید ها، فاکتور، صورتحساب های خرید و فروش، رایانه، کلیه ابزارهای تبلیغاتی( نظیر: بج سینه، اتیکت پرسنلی، مارک لباس، انواع تندیس، مدال و مدالیوم، شیلد( مدال جعبه ای، لوح تقدیر، پرچم رومیزی، پرچم تشریفات و …)، مکان های تبلیغاتی و … 

لوگو ها را به طور کلی می توان به سه نوع اصلی تقسم نمود، که شامل: لوگو نوشتاری( لتر مارک)، لوگوی تصویری( نمادین)، و لوگوی ترکیبی می باشند. 

لوگوهای نوشتاری(لترمارک)

لوگوهایی هستند که  معمولاً ازحرف های ابتدای نام برند در آن  استفاده شده است. مانند شرکت های  IBM , CNN , HBO 

 لوگوهای نوشتاری برای چاپ بر روی کارت ویزیت بسیار گزینه مناسبی می باشند.   

لوگوی تصویری

یا لوگوی نمادین، از یک  عکس و تصویر گرافیکی ساخته می شوند.  اشخاص و مشتریان هر زمانی که به لوگو فکر می کنند این تصویر در ذهنشان نقش می‌بندد. به عنوان مثال هروقت لوگوی شرکت پژو را به یاد می آورند. تصویر یک شیر در ذهن آنها بوجود می آید. 
در طراحی این نوع لوگو اساسی ترین نکته ای که باید به آن توجه کنیم، آن موقعی است که می خواهیم تصویری یا نمادی را برای آن انتخاب کنیم. این  نماد و تصویر باید با ماهیت و زمینه فعالیت برند شرکت از هماهنگی و سنخیت برخوردار باشد. از لوگوهای تصویری بیشتر برای شرکت ها و سازمان های جدیدالتاسیس نوظهور می تواند مورد استفاده و کاربرد قرارگیرد.

لوگوهای ترکیبی

 لوگوهایی هستند که از ترکیب لوگوهای  تصویری با لوگوهای  نوشتاری ساخته می‌شوند. طراحی لوگو با الهام گرفتن از متن و تصویر در کنار یکدیگر می‌تواند لوگوهای زیبا، قدرتمند و با اعتباری را خلق نماید. لوگوی شرکت نشانه ساز از جمله این موارد می باشد. چون از ترکیب یک یک تصویر و یک عنوان ایجاد شده است و باعث شده است تا برند شرکت برجسته تر شده است. از مزایای دیگر لوگوی ترکیبی می توان به ترغیب و تحریک اشخاص و مشتریان به دیدن لوگو، و افزایش رونق کسب و کار اشاره نمود. 

برای سفارش ، طراحی وچاپ انواع لوگو با شرکت نشانه ساز تماس بگیرید:

02188842300، 02188843200 و 09122488874

بج سینه مولتی استایل و پلکسی

بج سینه مولتی استایل و پلکسی

برخلاف تصور مشتریان و برخی از همکاران، بج سینه مولتی استایل و پلکسی با هم تفاوت دارند. گاه می‌بینیم که نام این دو بج را به جای هم استفاده می‌کنند. در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.

بج سینه مولتی استایل حالتی شبه فلز دارد و اغلب به رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای ساخته می‌شوند. به طوری که وقتی به ظاهر آن‌ها نگاه می‌اندازید گویا بج فلزی می‌بینید. ولی وقتی آن را در دست خور می‌گیرید و از نزدیک به آن نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد که فلز نیست.

بج پلکسی که در واقع از نوعی پلاستیک ساخته می‌شود کاملا از نظر ظاهر با مولتی استایل تفاوت دارد. این پلاستیک همان پلکسی گلاس(گلس) نام دارد که از آن برای ساخت تندیس، پلاک وغیره استفاده می‌شود. هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. به دلیل شباهت در نوع ساخت و تا حدودی جنس آن‌ها، تصمیم گرفتیم تا در غالب یک بلاگ هر دو را بررسی نماییم.

اینکه بج سینه از چه جنسی باشد در کاربرد کلی آن تفاوتی ایجاد نمی‌کند، زیرا همه آن‌ها ابزاری تبلیغاتی هستند که وظیفه برندسازی خود را به خوبی انجام می‌دهند. تفاوت انواع نشان سینه به دلیل ماهیت کسب‌ و کار شرکت‌ها، نام یا لوگوی آن‌ها و اهداف آن‌هاست.

هرچند که انواع گوناگونی بج وجود دارد اما بج مولتی و یا بج پلاستیکی را می‌توان به صورت تلفیقی هم تولید نمود. در قسمت ساخت بج سینه (مولتی و پلکسی ) درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

ساخت

نکاتی که دراین قسمت یعنی ساخت بج سینه پلکسی و مولتی استایل گفته می‌شود بین هر دو بج سینه مشترک می‌باشد. هر جا تفاوتی بین آن‌ها وجود داشت حتما به صورت جداگانه خواهیم گفت. بنابراین منظور از بج سینه در این قسمت هر دو نوع بج می‌باشد.

ساخت بج پلکسی و مولتی برخلاف بج فلزی با لیزر صورت می‌گیرد. در این روش از لیزر برای حکاکی و ایجاد طرح روی بج استفاده می‌شود. مناطقی که با لیزر سوزانده می‌شود به رنگ تیره درآمده و مشکی می‌باشند. در ساخت این بج‌ مولتی استایل دارای محدودیت رنگی هستیم. غالبا نشان مولتی استایل را به رنگ نقره‌ای یا طلایی سفارش داده می‌شود. این بج می‌تواند به صورت تلفیقی ساخته شود. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید قسمتی از بج از مولتی استایل بوده و نواری فلزی دور آن قرار می‌گیرد.

بج پلکسی نیز از ورقه‌های مختلف ساخته می‌شود. هر ورقه دارای یک رنگ است. بنابراین برای ایجاد طرح لوگو هر قسمت از طرح که دارای رنگ است به صورت جداگانه برش داده و سپس در مرحله آخر همه تکه‌ها به هم متصل خواهند شد. هرچه تعداد رنگ بیشتر باشد باید از ورقه‌های بیشتری استفاده نمود. به همین دلیل ساخت آن کمی طول می‌کشد. این بج به سازمان‌هایی که دارای لوگوی ساده و با رنگ‌های کمی هستند، توصیه می‌شود.

هر دو بج به صورتی سوزنی یا مگنتی قابلیت نصب دارند. بسته به سفارش مشتری بج از طریق سنجاق یا آهنربا روی لباس قرار می‌گیرد. ضخامت بج نیست بسته به خواست مشتری می‌تواند باریک یا ضخیم باشد.

ساخت بج در اندازه‌های گوناگون نیز قابل اجرا می‌باشد. معمولا از این بج به عنوان اتیکت سینه ( اتیکت پلکسی ) استفاده می‌شود. نام، لوگو و یا هر دوی آن‌ها با استفاده از لیزر و با دقت بالایی حک می‌شود. از مزیت این بج می‌توان به دقت بالا و انعطاف‌پذیری لیزر نسبت به چاپ طرح مورد نظر اشاره نمود. همچنین هر دوی این بج‌ها خاصیت ضدآب دارند و مقاومت خوبی دارند. همچنین نسبت به بج فلزی وزن کمتری داشته و سبک‌تر هستند.

قیمت

قیمت بج پلکسی و مولتی استایل تابع تیراژ، زمان تحویل، تنوع رنگ و متریال ( ماده) آن است. همانند محصولات دیگر نظیر اتیکت سینه، مدال، مارک و لیبل، با افزایش تعداد سفارش شاهد کاهش قیمت هر واحد بج سینه هستیم. اگر مشتری سفارش را زودتر از موعد بخواهد( بج فوری )،  باید کار او خارج ازنوبت رسیدگی شود. در نتیجه این کار هزینه‌هایی را به تولید تحمیل می‌نماید. از جمله اینکه باید به آن سفارش به صورت جداگانه رسیدگی شود. به این هزینه که باعث افزایش قیمت بج می‌شود هزینه فورس می‌گویند.

عامل بعدی تنوع رنگ بود که در قسمت ساخت توضیح دادیم. از آنجایی که در ساخت بج پلکسی از ورقه‌های رنگی جداگانه استفاده می‌شود، با افزایش رنگ، ورقه‌های بیشتری مصرف می‌شود. در نتیجه افزایش قیمت امری طبیعی است. اینکه بج سینه از پلکسی باشد یا مولتی استایل(ABS) یا تلفیقی، و یا تلفیقی با سایر انواع بج ( بج فلزی) در قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد. بنابراین برای استعلام قیمت بج سینه با نشانه ساز تماس بگیرید.